ajánlatot kérek tovább

A pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve – avagy jó tanácsok, amiket ne fogadjon meg!

Az internet napjainkra virágzik, így nem csoda, hogy sokan ebben látják a lehetőséget, hogy karriert csináljanak. Nagyon nem mindegy azonban, hogy az elszántság mögött mennyi szakértelem rejlik. Sajnos a marketing tanácsadók esetében hígult fel igazán a szakma és osztják boldognak – boldogtalannak „okosságaikat”. Félreértés ne essék, vannak igazán hozzáértő szakemberek, azonban sajnos egyre nagyobb a kóklerek aránya. Ezen „szakemberek” tanácsai általános igazságok, vagy épp féligazságok. A legszomorúbb, hogy azok a vállalkozók, akik bizalmat szavaznak nekik, végül kénytelenek lesznek a saját kárukon tanulni. Frissen induló vállalkozások esetén hangzik el sokszor az egyik legáltalánosabb, ostoba tanács, miszerint „Vágjon bele, minden ötlet nyerő lehet!” Igazán szépen hangzik, egy baj van vele, hogy az ötletek 75% - a bukásra van ítélve. Éppen ezért jól át kell gondolni, hogy milyen ötlettel nyitja meg a webáruházat. Jól hangzik a „próbálkozz és tanulj” módszer is, csak hogy ez a tanulás kínkeserves és ami még nagyobb gond, hogy rengeteg felesleges pénzt kell beleölni, mire kiderül, hogy a vállalkozásnak van – e létjogosultsága a piacon.

A pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve

Ide kapcsolódik még az úgy nevezett „buksi vakargató” tanács, vagyis, hogy meg tudod csinálni. Egy önbizalomhiányos számára nagyszerű tanács, de ha az ötlet eleve bukásra van ítélve, akkor felesleges efféle tanácsokkal traktálni az illetőt. A rossz hír az, hogy az értékesítő piac nem pszichológus. Akinek már az elején efféle biztatásra van szüksége, az a komolyabb akadályoknál csúnyán el fog bukni. Egy szakértő marketinges tisztában van vele, hogy a marketing ott kezdődik, hogy felmérjük, mennyire piacképes a termék. Ide kapcsolódik a következő „zseniális” tanács: „Jó marketinggel bármi eladható!” Fentebb már taglaltuk, hogy az ötletek nagy része megbukik már a tervezés folyamatában. Bármennyire is hirdetjük az adott terméket, ha arra nincs megfelelő méretű vevőkör, bukásra van ítélve. Még valami: A marketing nem egyenlő a hirdetéssel!